Protestantse Gemeente te Engwierum

VIEREN VIEREN

Vieren
Een gemeente is per definitie een vierende gemeente. Vieren is iets feestelijks, waar je blij van wordt. De gemeente gedenkt op die manier al vierende de grote daden Gods. In de eredienst komen mensen met hun geloof en twijfel, hun nood en hun dankbaarheid voor Gods aangezicht. De gemeente viert iedere week opnieuw op de zondag, de eerste dag van de week. Dat vieren gaat terug op die allereerste gemeente. Daarnaast is er in de kerk een reeks hoogtepunten, die extra feestelijk worden gevierd: de Stille week voor Pasen, het Paasfeest, Kerstnacht en Eerste Kerstdag. Verder vieren we Hemelvaartsdag en uiteraard het Pinksterfeest. Dat is immers de geboortedag van de kerk! Maar er zijn ook feesten rondom de Doop en de Maaltijd van de Heer. Bovendien houden we dank- en biddagdiensten en zijn er school- en gezinsdiensten.
Om de 2 weken en op de feestdagen wordt er om 9.30 uur dienst gehouden. In het kerkblad Geandewei en op de website kunt u hier meer over lezen.

Om de 2 weken, is er om 9.30 uur Kerkdienst in de PKN kerk.

Beleidsplan 2019-2023